20 Aralık 2015 Pazar

Menemen Tarifi

menemen tarifi, kolay yemek tarifleri, kahvaltılık tarifler
5 adımda menemen tarifi
Kahvaltıların ve yemeklerin vazgeçilmezi menemen herkesin sevdiği bir lezzettir. Üstelik yapması da çok kolay! O zaman hemen tarife geçiyorum.

Malzemeler:

  • 6-10 adet yeşil biber
  • 4 adet yumurta
  • 3 adet domates
  • Ayçiçek yağı
  • Tuz
  • Kırmızı pul biber

Yapılışı:

1- Yeşil biberleri yıkayıp ufak ufak doğruyoruz. Ne çok ufak ne de çok kalın olsun. Orta ateşte tavamıza yağ koymadan biberlerimizi ekliyoruz. Biberleri karıştırarak suyunun buharlaşmasını sağlıyoruz. Böylece yağ eklediğimizde yağın patlamasını önleyeceğiz.

2- Suyunu buharlaştırdığımız biberlerin üzerinde ayçiçek yağı gezdiriyoruz. Ben yağı göz kararı koyuyorum. Ölçü verecek olursam yarım çay bardağını geçmeyecek kadar yağ diyebilirim. Biberlerimizi hacmini kaybedip ufalana kadar güzelce yağda kavuruyoruz.

3- Domateslerimizi rendeliyoruz ve tuz, kırmızı pulbiber vs. dilediğimiz baharatları ekliyoruz.

4- Domateslerini eklediğimiz menemenimizi kaynayıncaya kadar pişiriyoruz.

5- Menemenimizin üzerine yumurtalarımızı kırıp biraz daha pişiriyoruz. Ben yumurtaları karıştırmamayı tercih ettim. Siz isterseniz karıştırabilirsiniz. Eğer benim gibi karıştırmamayı tercih ederseniz üzerini kapakla kapamadan pişirdiğinizde yumurtaların beyazı pişip sarısı daha az pişecektir. Eğer kapağını kaparsanız beyazı pişecek ve sarısı kayısı kıvamında olacaktır. Kayısı kıvamında olması benim için idealdir ama bu seferlik kapağını kapamadan pişirdim. En son tavanın altını kapayıp menemenimizi servise hazır hale getiriyoruz. Afiyet olsun!

NOT: 4-5 kişiliktir. Malzemeleri dilediğiniz kadar azaltıp artırabilirsiniz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Link verilen yorumlar silinecektir!
Lütfen sadece tariflerle ilgili yorumlarınızı bırakınız.

DİKKAT!

Bu sayfada yer alan tüm fikir, tasarım, yazı ve fotoğraflar aksi belirtilmedikçe Mavi Papatyaya aittir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında koruma altındadır. İzinsiz olarak kopyalanması, kullanılması ve alıntı yapılması suç sayılmaktadır.

Blogumu buradan takip edin!

Tasarım: Mavi Papatya. Powered by Blogger.