17 Ocak 2016 Pazar

Havuç Topu Tarifi

havuç topu tarifi, havuç topu, tatlı tarifleri
Çocukluğumda havuç toplarını yemeye ve yapmaya bayılırdım. Yengem havuçları pişirip bisküviyle yoğururdu, ben de yere bir sofra bezi serer ve üzerinde kuzenlerimle birlikte bu havuç toplarını yuvarlardık. Bu tarifi yapmayalı uzun zaman oldu ve tadını gerçekten özlemişim. Oldukça doyurucu ve güzel bir tatlı tarifi, hem de yapması çok kolay. Hadi o zaman hemen tarife geçiyorum !

Malzemeler

  • 7-8 tane havuç
  • 2 paket pötibör bisküvi
  • Hindistan cevizi
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1 su bardağı fındık veya ceviz içi
  • 1 su bardağı toz şeker

Yapılışı:

Bir tencereye rondodan geçirdiğimiz veya rendelediğimiz havuçları koyuyoruz. Üzerine şekeri ve margarini ekleyip güzelce kavuruyoruz. Havuçlar suyunu salacak. Biraz suyu bitmeye yakın ocağın altını kapatıyoruz. Suyu komple bitmeden kapatmak önemli yoksa havuçlar sertleşebilir. Ardından 2 paket bisküviyi içerisine kırıyoruz. Bir çatal veya ezecek yardımıyla eziyoruz. Bu sırada biraz soğumasını da sağlamış oluyoruz. Rondo yardımıyla veya farklı yöntemlerle ufalttığımız ceviz veya fındıklarımızı ilave ediyoruz. Ben fındık kullanmayı tercih ettim, çünkü cevize oranla daha çok dişe geleceğini düşündüm. Karışımımız ılıdığında yoğurup cevizden daha küçük boyutlarda parçalar koparıp avucumuzda yuvarlayarak minik toplar elde ediyoruz. En son havuç toplarımızın dışını hindistan ceviziyle kaplıyoruz. Soğuması için buzdolabında bekletiyoruz. Soğukken daha leziz olacaktır. Afiyet olsun!

2 yorum :

  1. Bende bayılırım bu toplara gece gece ağzım sulandı :)) Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minik minik çok sevimli duruyorlar, aman ben diyetteyim canım çekmeden yorumu cevaplayıp kaçayım ahah :)) Teşekkür ederim ^-^

      Sil

Link verilen yorumlar silinecektir!
Lütfen sadece tariflerle ilgili yorumlarınızı bırakınız.

DİKKAT!

Bu sayfada yer alan tüm fikir, tasarım, yazı ve fotoğraflar aksi belirtilmedikçe Mavi Papatyaya aittir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında koruma altındadır. İzinsiz olarak kopyalanması, kullanılması ve alıntı yapılması suç sayılmaktadır.

Blogumu buradan takip edin!

Tasarım: Mavi Papatya. Powered by Blogger.