29 Ocak 2016 Cuma

Sebze Graten Tarifi

sebze graten tarifi, sebze graten, sebzeli graten

Sebze graten gerçekten muhteşem ve hafif bir lezzet. İçerisinde bolca sebze olduğu için hem çok sağlıklı hem de rengarenk görüntüsüyle herkesi cezbedici. Sofrada herkes kendinden geçti, çocuklar bayıldı, yiyenler tekrar tekrar istedi ve hatta hepsi bitince bir tane daha yapmamı istediler. Etli yemeklerin yanında çok iyi gidecektir. Tek kelimeyle nefis diyorum ve hemen tarife geçiyorum!

Malzemeler

  • 1 adet brokoli
  • 2 adet kabak
  • 1 adet havuç
  • 1 adet orta boy patates
  • 1 adet bezelye konservesi
  • Tuz
Beşamel Sos İçin:
  • 2 yemek kaşığı teremyağ gurme
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı tuz
  • yarım çay kaşığı karabiber

Yapılışı:

sebze graten tarifi, sebze graten, sebzeli gratenBrokolilerimizi bol suda bekletiyoruz. Havuç, kabak ve patatesimizin kabuklarını soyup güzelce yıkıyoruz ve küp küp doğruyoruz. Ardından bezelye hariç tüm sebzelerimizi biraz yumuşayana kadar haşlıyoruz. Sebzeler yumuşayınca ocağı kapatıyoruz ve konserve bezelyelerimizi yıkayıp sebzelerimize ekliyoruz. Suyunu süzüp, borcama alıyoruz. Beşamel sosumuzu yaparken küçük bir sos tenceresinde 2 kaşık tereyağı veya teremyağ gurmeyi kızdırıp 2 kaşık un ile kavuruyoruz. Peynirimsi bir koku yayıldığında 2 su bardağı sütü yavaşça karıştıra karıştıra ilave ediyoruz. Sosumuz kıvam alana kadar karıştırmaya devam ediyoruz. 
sebze graten tarifi, sebze graten, sebzeli graten
Kıvamının olup olmadığını anlamak için kaşık testinden geçiriyoruz. Nasıl olduğunu hemen anlatayım. Beşamel sosumuza kaşık daldırdığımızda sos kaşığa tutunuyorsa kıvamı olmuş demektir. Tuzunu ve karabiberini ekliyoruz. Borcamdaki sebzelerimizin tuzunu ayarlayıp, beşamel sosumuzu içerisine döküyoruz. Ben sosu döktükten sonra karıştırdım. En son üzerine kaşar rendeledim ve fırınımı 180 dereceye ayarlayıp önceden ısıtmıştım. Sebze gratenimi fırına verdim ve kaşarlar eriyip kızarana kadar pişirdim. Resimden de göreceğiniz gibi üzeri kahverengimsi olana kadar pişirin. Pişince dilimleyerek servis edin. Afiyet olsun!

sebze graten tarifi, sebze graten, sebzeli graten

4 yorum :

  1. Çok leziz görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmeniz beni çok mutlu ediyor, çok teşekkürler.

      Sil
  2. zayıflamaya çalışıyorum diye aramayadiyet yazdım bişey çıkmadı, rejim yazdım çıkmadı sebze yazdım bu çıktı.. bu tarif de şimdilik yapamayacağım bir tarif.. ama sayfa açar açmaz bunları yapıp yemeliyim duygusu uyandırıyor insanda :) takibe aldım ama diyet tarifi yazmazsanız sanırım bir kaç ay pek uğrayamam :/ gördü mü istiyor bu can biliyor musunuz :)))) ellerinize sağlık hepsi harika görünüyor ve istediğim kiloya geldikten sonra hepsini deneyceğim ( en azından şu andaki iştahım öyle diyor :P )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii diyet tarifleri de paylaşacağım. Zaten çokça çeşit koymaya çalışıyorum, uzakdoğu mutfağına sarmış durumdayım bu ara. Koreliler falan mesela pilavı yağsız tuzsuz yaptıkları için pek kilo almıyorlar. Oldukça çok sebze ve deniz ürünleri tüketiyorlar. Ben de diyet yapıyordum şu sıralar bozdum yine. Bloguma katılmanıza çok sevindim, en kısa zamanda diyet tarifleri de paylaşacağım. Yorumunuz için çok teşekkür ederim, böyle yorumlar bloguma koyacağım içerikler hakkında fikir sahibi olmamı sağlıyor. Yine beklerim. :))

      Sil

Link verilen yorumlar silinecektir!
Lütfen sadece tariflerle ilgili yorumlarınızı bırakınız.

DİKKAT!

Bu sayfada yer alan tüm fikir, tasarım, yazı ve fotoğraflar aksi belirtilmedikçe Mavi Papatyaya aittir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında koruma altındadır. İzinsiz olarak kopyalanması, kullanılması ve alıntı yapılması suç sayılmaktadır.

Blogumu buradan takip edin!

Tasarım: Mavi Papatya. Powered by Blogger.